Video remaja mati dalam tahanan polis

Mungkin korang pernah baca berita pasal ni kat Utusan atau media-media lain. Berita yang memaparkan seorang remaja India, A Kugan yang meninggal dunia semasa dalam tahanan polis. Pada mulanya, ia dikatakan meninggal dunia akibat paru-paru berair, namun mengundang persoalan kerana badannya dipenuhi oleh kesan lebam seperti dipukul. Tak caya? Korang tengok gambar kat bawah ni.

mayat-a-kugan-lebam

Keluarganya yang tidak berpuas hati dengan kematian Kugan mendakwa dia didera polis kerana ada banyak kesan kecederaan pada tubuhnya walaupun laporan bedah siasat menunjukkan kematiannya adalah akibat paru-paru berair.

Pada masa yang sama, satu laporan polis telah dibuat terhadap keluarga Kugan kerana menyerbu masuk ke bilik mayat Hospital Serdang malam Selasa lalu untuk melihat mayat Kugan.Dalam reaksinya, Musa berkata anggota keluarga Kugan tidak sepatutnya pergi ke bilik mayat untuk melihat mayatnya kerana ia boleh dianggap sebagai mengganggu bahan bukti.

Aduh, dah la kehilangan orang yang tersayang, boleh pula nak didakwa kerana mengganggu bahan bukti? Setahu aku, bahan bukti perlu dikatalogkan. Cuba tengok dalam rekod, ada tak mayat ni disenarai sebagai bahan bukti.

Sementara itu, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri T Murugiah mengesahkan bahawa kematian Kugan dalam tahanan polis dikategorikan sebagai kes bunuh.

Alamak, tadi kata mati disebabkan paru-paru berair. Sekarang diklasifikasi sebagai kes bunuh pulak dah? Camana ni beb?

Korang dah tengok gambar kat atas kan? Korang tengok sendiri la video kat bawah ni. Aku ingatkan, video kat bawah ni mungkin terlalu horror atau ganas yang boleh buat korang termimpi-mimpi. Jangan kata aku tak ingatkan awal.

<a href="http://youtube.com/watch?v=5wG5pCqncII">http://youtube.com/watch?v=5wG5pCqncII</a>

Korang leh download video tuh kat sini kalau nak.

Pada pendapat aku yang jahil ni, memang langsung tak ada rupa seperti seorang yang mati akibat asma atau paru-paru berair sekalipun. Walaupun aku bukan seorang doktor, tapi berdasarkan pengalaman hidup dan minat TV series seperti House & Grey’s Anatomy, memang bukan mati disebabkan paru-paru berair.

Korang pikir la sendiri !

Chair Made From Cabbage

This chair made from cabbage looks very comfortable. I wonder how it feels to get my butt on the chair.LOL

Nendo has designed a new chair made of waste paper from the pleated fabric industry.
The paper is wrapped into a cylinder and cut vertically half way so you can peel it one layer at a time.
The chair was designed for the XXIst Century Man exhibition which will be at 21_21 Design Sight in Tokyo from 30 March to 6 July 2008.

cabbage-chair-002

cabbage-chair-001

For more pictures, [ check out the gallery ]